سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گرامی ترین عزّت، دانش است، زیرا با آنشناخت معاد و معاش به دست آید و خوارترین خواری، نادانی [امام علی علیه السلام]
مهدی موعود
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو


  • رحمت الله حمیدی ::: جمعه 88/6/13::: ساعت 3:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    چگونه می توان امام زمان عجل الله تعالی فرجه را شناخت؟

    شناخت دوگونه است: یکی شناخت تاریخی و ظاهری و دیگری شناخت واقعی که مهم تر از اولی است. مهم آن است که ما حضرت را حقیقتاً بشناسیم و حضرت ما را ببیند ]به ما توجه نماید[، نه اینکه ما حضرت را ببینیم.

     

    در زمان پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم (که مقامش بالاتر از همة ائمهعلیهم السلام است)، کم نبودند کسانی که وجود مبارک حضرت را می‌دیدند. اما خدای سبحان دربارة آنها فرمود: تَراهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ وَ هُمْ لا یُبْصِرُونَ[1][1]؛ آنها را می‌بینی که به تو نگاه می کنند ولی تو را نمی بینند، یعنی اهل بصیرت نیستند. اگر ما طوری رفتار کنیم که وجود مبارک امام زمان علیه السلام ما را بپسندد، هنر است.

     

    خداوند که بر همه چیز بینا است، روز قیامت به یک عده نگاه نمی‌کند: وَ لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ[2][2]؛ آن نگاه تشریفی را نسبت به عده‌ای اعمال نمی‌کند و با آنها صحبت نمی‌کند.

     

    اگر ما واقعاً در مسیر صحیح حرکت کنیم، حضرت ما را می‌بیند، و دیدنِ نظر تشریفی ایشان برای ما شرف است وگرنه دیدن فیزیکی خیلی کارساز نیست. همچنان که خیلی‌ها پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهراعلیها السلام را می‌دیدند، ولی بصیرت نداشتند.

     

    دیدن های تشریفی مهم است، نه نگاه صوری، البته گاهی همان نگاه صوری هم پدید می‌آید و انسان وجود حضرت را از نزدیک زیارت می‌کند و فیضی می‌برد و مشکل او هم به برکت حضرت از طرف خداوند، حل می‌شود. اما مهم، همان دیدن حضرت از روی بصیرت است.

     

    (برگرفته از کتاب: توصیه ها، پرسشها و پاسخها در محضر حضرت آیت الله جوادی آملی).

     

    [1][1]- اعراف، 198.

     

    [2][2]- آل عمران، 77.



    رحمت الله حمیدی ::: جمعه 88/6/13::: ساعت 3:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ادامه بحث : شناخت امام عصر عج:

    راه اهای شناخت:

    1-      عقل : یکی از راهای شناخت در معارف الهی مثل وحد انیّت خدا و... و هم چنین شناخت روسول و فرستاده او هادی ورهنمای بشریت و هم چنین وصی و جانشینان فرستاده گان خدواند متعال ، بنا به اینکه هیچ وقت زمین از حجت خدا خالی نیست [1]، وامام زمان محور هستی و امان این زمین هستند[2]. در این مورد عقل نقش مهم در شناخت امام دارد که چگونه می شود پیامبر از دنیا برود و برای خود جانیشین معین نکنند ومردم را بدون رهنما در این دریای ظلمت وتاریکی رها کنند؟ و حال اینکه یک چوپان گله خود را بدون رهنما رها نمی کنند. ویک پدر در مسافرت خوانواده وعیال خودرا بدون سرپست نمی گذارند. و یک حاکم جامیعه و رعیّت خود را بدون سرپرست رها نمی کنند؟ و الاّ همه عقلای عالم اورا دیوانه و مجنون خطاب می کنند. و چگونه می شود پیامبر این جهان را وداع کنند و برای خود جانشین تعیین نکنند ؟ در حال در سفرهای حیات شان شخصی بعنوان جانشین معیّن می کردند

    عقل با این گونه مقدمه چینی پی خواهد برد که امام و رهنمای بعد پیامبر هستند، و الآن هم باید یکی بعنوان رهنما باشد که توسط پیامبرش به اذن خداوند متعال تعیین شده باشد که بعد از آخرین پیامبرش مردم را رهنمایی کنند.

    2-      نص: قرآن وسنت نبی مکرم اسلام یکی از بهترین راه شناخت امام عصر عج هستند ، که پیابر اسلام در زمینه های مختلف امام و رهنمایی این ملت را معرفی نموده اند که در بعضی موارد به بیان کتابهای مهم شیعه وسنی به وضوح تعداد شان را نام برده است ، و به و جود ائمّمه اطهار وامام عصر و عصر غیبت و عصر ظهور وپس از ظهور اشاره نموده اند. که دوستان محقق و پژوهشگر می تواند به کتابهای در مورد امامت و امام عصر ، به مطالعه بپردازند. و اگر اهل اینترنیت ودنیای مجازی است به مراکز مثل سایت مرکز تخصصی مهدویت مراجه کنند.    



    [1] - لولا الحجة لساخت الارض بأهلها".

    [2] - امام عصر (ع): انی امان لاهل الارض (کمال الدین ج 485:2).



    رحمت الله حمیدی ::: جمعه 88/6/13::: ساعت 3:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :13558

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مهدی موعود

    >>لوگوی دوستان<<

    >> فهرست موضوعی یادداشت ها <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<

    انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس

    انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس